XXVII atestacja żywności organizowana w ramach programu „Doceń polskie” przeszła do historii. Dnia 31 stycznia br. specjaliści z branży spożywczej ocenili 142 wyroby z oferty 66 polskich producentów. Zgodnie z regulaminem programu, certyfikatem jakości nagradzane są tylko te z nich, które otrzymają od członków Loży Ekspertów wysokie noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. To pierwszy z czterech audytów zaplanowanych na 2018 rok. Laureatów poznamy niebawem, trwa liczenie punktów przyznanych przez jury programu.
Warunkiem dopuszczenia produktu do certyfikacji jest posiadanie tzw. polskiego akcentu, wyrażającego jego związek z naszym krajem (jak receptura, czy rodzime składniki). Ocenie Loży Ekspertów programu „Doceń polskie” podlega smak i wygląd artykułu spożywczego oraz stosunek jego ceny do jakości. Członkowie jury sprawdzają indywidualnie wszystkie propozycje, a za każdą z wyliczonych wcześniej trzech cech przyznają noty od 1 do 10. Certyfikatem programu honorowane są artykuły, które uzyskają minimum 7,5 pkt. Tytuł TOP PRODUKT jest z kolei zarezerwowany dla żywności z maksymalnymi notami.
Do styczniowego audytu zakwalifikowane zostały 142 wyroby z oferty 66 firm z całej Polski. Ocenie jury poddane zostały m.in.: pieczywo, nabiał, wędliny, przetwory, słodycze, dania gotowe, napoje, przekąski oraz miody. W tym roku Loża Ekspertów zebrała się po raz pierwszy, kolejne obrady tego grona specjalistów odbędą się za kwartał.
- W każdym roku organizowane są cztery certyfikacje, pierwsza z nich miała miejsce w 2011 roku. Od samego początku funkcjonowania programu patronem honorowym atestacji żywności jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi - przypomina Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
- Zasady programu są niezmienne, rozwija się natomiast pakiet korzyści, który oferujemy producentom nagrodzonej żywności. Przez 2 lata (na taki okres nadawane są godła jakości) współpracujemy z laureatami programu i wspieramy ich działania związane z propagowaniem żywności. Audyt to ważne wydarzenie, ale funkcjonalnie programu nie ogranicza się tylko do niego. Nie tylko angażujemy się w różnorodne przedsięwzięcia związane z branżą spożywczą, ale jesteśmy także inicjatorem działań adresowanych do konsumentów i producentów. Rok 2017 obfitował w ciekawe projekty z naszym udziałem, w bieżącym roku będzie podobnie – zdradza Marek Bielski.
Tradycyjnie już, informacje o produktach zakwalifikowanych do udziału w certyfikacji są dostępne na blogu programu, pod adresem http://blog.docenpolskie.pl. Tam także będą opisy uhonorowanych artykułów spożywczych. Zestawienie wszystkich nagrodzonych dotychczas produktów również można znaleźć na blogu (zakładka „Produkty z DP”).
* * *
Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media
Autor zdjęć: Marek Bielski/Doceń polskie
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Link do strony artykułu: https://wm.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/pierwszy-w-tym-roku-audyt-zywnosci-programu-docen-polskie